Ulotki to jeden z najskuteczniejszych sposobów promocji firmy. Przed zamówieniem dowiedz się, na co zwrócić uwagę przy wyborze papieru, formatu i techniki druku, aby stworzyć ulotki, które będą naprawdę efektywne i przyciągną uwagę klientów.
Plakaty to efektowny sposób komunikacji wizualnej, idealny do promocji wydarzeń i produktów. Dowiedz się, jakie formaty i techniki druku plakatów są dostępne i jakie opcje najlepiej wybrać, by maksymalnie wykorzystać potencjał swojej reklamy.
Dobrze zaprojektowana wizytówka to klucz do skutecznej pierwszej impresji. Odpowiednia kompozycja, wybór czcionek, kolorystyki oraz jakości papieru sprawiają, że wizytówka staje się nie tylko narzędziem kontaktu, ale także wizytówką Twojej marki.
Fotoobrazy to nie tylko dekoracja, ale także sposób na wyrażenie indywidualnego stylu i nadanie wnętrzom unikalnego charakteru. Dzięki możliwości personalizacji oraz wysokiej jakości wydrukom, stają się coraz bardziej popularnym wyborem w nowoczesnych aranżacjach.
Fotoksiążki oferują nowoczesny sposób na utrwalenie rodzinnych wspomnień. Elegancki design i trwałość sprawiają, że to doskonała forma kroniki, w której można zapisać najważniejsze momenty życia w estetycznej i trwałej oprawie.
Fotokalendarz to świetny pomysł na spersonalizowany prezent. Dzięki możliwości dodania własnych zdjęć i kreatywnych elementów, każdy miesiąc staje się wyjątkowy. To idealny sposób na zachowanie wspomnień i zaskoczenie bliskich unikalnym upominkiem.
Pismo jest nie tylko metodą komunikacji wizualnej, lecz także podstawą tworzenia publikacji. Uściślając, w odniesieniu do pojęć poligraficznych, istnieje pismo drukarskie, które przeznaczone jest do tworzenia tekstów. Z opracowaniem graficzno-tekstowym publikacji związana z kolei jest typografia. Stanowi ona nie tylko jedną z odmian druku wypukłego, ale także odpowiednie opracowanie wizualne publikacji – nadanie jej niepowtarzalnych cech graficznych, jak również dbanie o poprawny skład tekstu.
Lakierowanie druków jest tuż obok laminowania jedną z najpopularniejszych technik uszlachetniania powierzchni druków. Głównym celem uszlachetniania jest zwiększenie wizualnych walorów powierzchni, podniesienie jej wytrzymałości mechanicznej oraz zwiększenie odporności: chemicznej oraz na czynniki zewnętrzne a także zabezpieczenie przed ścieraniem się farby, zwiększenie grubości i sztywności druku.
Oprawa jest taką formą wykończenia druku, w której to nastąpiło trwałe połączenie wkładu z okładką.
Okładka osłania wkład, charakteryzuje się zwiększoną sztywnością w porównaniu do wkładu i stanowi ona zewnętrzny element oprawy. Do jej części składowych zalicza się okładzinę: przednią i tylną oraz grzbiet. Okładka może być wykonana z papieru o wysokiej gramaturze, tworzywa sztucznego, bądź materiału – tkaniny. Znajdują się na niej niezbędne informacje związane z treścią dzieła, która przedstawiona jest na kartach wkładu, m.in. tytuł dzieła, jego autor czy nazwa wydawnictwa. Okładka podlega opracowaniu graficznemu.
Procesy introligatorskie wchodzą w skład postpressu, czyli czynności wykańczających druki. Efektem tych procesów jest różnorodna forma wyglądu druków.
W dzisiejszym artykule przedstawie podstawowe informację o urządzenie przy który należy pamiętać : tnie się raz :)
Drukowanie wielkoformatowe kojarzy się obecnie z drukowaniem cyfrowym. Jak sama nazwa wskazuje, stosowane są tu materiały podłożowe o zwiększonym formacie niż związane z szeregiem podstawowym AB. Do wydruków wielkoformatowych zaliczyć można np. afisze, plakaty, czy też materiały znajdujące zastosowanie w systemach wystawienniczych, np. citylight, billboard, roll-up Do wykonania nadruku wykorzystuje się specjalne farby, potocznie zwane atramentami lub też tuszami, o specyficznych cechach w zależności od przeznaczenia.
Obecnie, wydruków wielkoformatowych nie wykonuje się tradycyjnymi technologiami, a przynajmniej jest to zjawisko marginalne, ponieważ w klasycznych technologiach zachodzi problem związany z ograniczonym formatem podłoża drukowego i potrzebą zmontowania takiego wydruku z kilku oddzielnych użytków, które dopiero połączone ze sobą, stanowić będą integralną całość. Dodatkowym problem może być także właściwa reprodukcja barw na każdym z oddzielnych użytków.
Około 1440 r. Jan Gutenberg skonstruował urządzenie odlewnicze, które można było używać do wielokrotnego odlewania pojedynczych czcionek, co zapoczątkowało rozwój drukarstwa.
Wielkość i kształt czcionek Gutenberg upodobnił do pisma stosowanego w księgach pisanych ręcznie, tzw. tekstury. Późniejsze zróżnicowanie wielkości pisma nie było oparte na żadnych jednostkach miary. Drukarze byli wówczas samowystarczalni i na własne potrzeby odlewali czcionki takich wielkości, jakie były odpowiednie do wykonania określonego dzieła.
W miarę rozwoju drukarstwa odlewnictwo czcionek rozwinęło się w osobną gałąź rzemiosła, ale nadal brak było jednolitości mierzenia wielkości. Okres ten, tzw. miar domowych trwał prawie trzy wieki.